De treinen van SpoorObjecten worden op dit moment (Oktober 2024) alleen analoog aangeboden, je moet dus zelf nog aan de slag om deze digitaal te maken.
Geen paniek, Gerard van het N-spoor forum geeft tekst en uitleg zodat ook jij een trein kan digitaliseren!
____________
De kap kan verwijderd worden door de vier kleine schroefjes aan de onderzijde los te draaien. Ze hoeven er niet helemaal uit.
Dan zie je, in het midden, de motor met aan beide kanten een zilverkleurig gewicht en 2 koperkleurige contactveren die van onder 1 van de gewichten naar de motor lopen. Ik heb de foto's gemaakt na de ombouw maar denk de decoder en de draden even weg;
Het gewicht aan de kant van deze contactveren weghalen. Deze zit met 2 nokjes in het chassis vast. Dus voorzichtig met een schroevendraaier het chassis iets uitbuigen.
Dan zie je dat de contactveren van de motor contact maken met de 2 zilveren contactstrippen die in de lengte door het chassis lopen. Deze maken het contact met de wielen en dus met de rails.
Door de 2 koperen contact veren van de motor helemaal naar boven te buigen, tot boven op de motor, wordt het contact tussen motor en de contactstrippen cq. wielen verbroken.
De oranje resp. grijze draad van de decoder moeten nu aan de contactveren van de motor gesoldeerd worden.
Het gewicht kan nu terugplaatst worden. Even controleren of de contactveren geen kortsluiten maken met het gewicht. Beter nog; doe er wat isolatie tape tussen.
De decoder, in mijn geval een Train-O-matic, heb ik op het andere gewicht gelijmd.
En vervolgens de rode en zwarte draad van de decoder aan de lange contact strips gesoldeerd.
Dat ziet er dan zo uit:
De gele en witte draad voor de front- en sluitverlichting doe ik nu nog even niets mee. Maar ik ben wel van plan om in ieder geval later frontverlichting in te bouwen.
Het is moeilijker te beschrijven dan dat het in werkelijkheid gaat.